modig.

Sov igår vid ungegfär 9-10 tiden hade så ont i magen att jag endast
ville somna och icke känna smärtan. Så där låg ja i sängen och somnade
en kort stund efter och sov wunderbart. Vaknade och hade fortfarande ont i
magen, men hallå kom igen? smärtan slutade ungefär vid 3 idag? aj aj jag vet.
Dricker inte tablett för jag själv inte kan och för jag själv inte tror att de kan bota
mig, liksom tänk på de för i tiden som inte hade? så jag skippar tabletten och
lider istället. :)

Idag var det en väldigt intressant dag i skolan. Irena Forslind som satt fången i koncentrations
lägret utanför berlin kom till vår skola och berättade om det hemska hemska hon var med om.
Jag kunde inte hålla mig från tårar, det va så hemskt. Allt hon var med om, jag var ledsen
och deppig hela dagen, hon berörde mig verkligen. Hon var endast 12 år när hon blev fångad,
hon satt inne för att hennes pappa var en partizan och hjälpte till när kriget bröt ut.
Det va en hemsk berättelse men jag är glad att jag var där på plats och fick höra hur det var,
jag fick alltså höra hur hemsk folk hade det på de hemska koncentrations lägren. Jag vill
tackar henne och för att hon är en sån modig kvinna. Det finaste hon sa var att hon
förlät kvinnan som misshandlade henne, hon förlät alla som gjorde det här. Och att vi barn är
henne terapi, hon var så glad att träffa oss så glad! Jag fick även skriva och skicka ett brev till henne!
En sån fin kvinna,hon sprider verkligen kärlek och glädje. Jag är så glad att jag fick träffa henne.

Jävligt långt inlägg förlåt haha :(
ps. inge outfit bild hade för ont i magen för att fotta.


irena forslind

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0